Vad är communityn?
Helpcenter-communityn består av inlägg och kommentarer som är arrangerade enligt ämne. Inlägg kan omfatta tips, förfrågningar om funktioner eller frågor. Kommentarer kan omfatta iakttagelser, förtydliganden, lovord eller något annat svar som är en del av en vanlig communitydiskussion. Obs! Blanda inte ihop ämnen med artiklar. I communityn är ämnen överordnade avsnitt för inlägg.
Du kan använda sökfunktionen eller bläddra i ämnen och inlägg med hjälp av vyer och filter. Läs artikeln Getting around the community.
Vi har skapat några vanliga ämnen som platshållarinnehåll för att hjälpa dig att komma igång. Du kan ta bort dessa ämnen och lägga till egna ämnen. Läs artikeln Managing community content för att ta reda på hur det går till.
Varje användare i din community har en Helpcenter-profil (endast Guide Professional), så att medlemmarna kan lära känna varandra bättre. Profiler innehåller relevant information om communitymedlemmen, tillsammans med medlemmens aktiviteter och bidrag till communityn. Profiler gör det dessutom möjligt för varje communitymedlem att följa en annan användare och bli informerad när den användaren lägger upp ett inlägg eller en kommentar.
Du måste logga in om du vill lämna en kommentar.
Kommentarer
0 kommentarer